Kerstcadeaus met tot 80% korting
Gigantische sale tot 80 %

ALGEMENE VOORWAARDEN

DaniDarx, s.r.o., ID nr.: 24209139, met statutaire zetel te Sokolovská 971/193, Libeň, 190 00 Praag 9, ingeschreven in het handelsregister van de gemeentelijke rechtbank in Praag, dossiernummer C 188831, vertegenwoordigd door Ruslan Skopal, algemeen directeur, voor de verkoop van goederen via de e-shop op www.nedeto.be.

Informatie die je niet over het hoofd mag zien:

➔    Je kunt tijdens het bestelproces je betaalmethode en leveringsoptie kiezen.

➔    Door op de knop "Kopen" te drukken, gaat u een koopovereenkomst met ons aan voor de goederen in kwestie en bent u verplicht ons de koopprijs te betalen.

➔    De consumentklant heeft het recht om de koopovereenkomst zonder opgave van redenen binnen 120 dagen te herroepen.

➔    De bescherming van de persoonlijke gegevens van onze klanten is erg belangrijk voor ons. Informatie over welke persoonlijke gegevens we verwerken, waarom en hoe, is te vinden in ons beleid voor de verwerking van persoonlijke gegevens.

 

1. WIE ZIJN WIJ?

DaniDarx, s.r.o.,

Hoofdkantoor: Hybernská 1032/9, 110 00 Praha 1

ID: 24209139

DIC: CZ24209139

ingeschreven in het Handelsregister, gehouden bij de Gemeentelijke Rechtbank in Praag, Sectie C, Insert 188831, vertegenwoordigd door Ruslan Skopal, Managing Director (hierna te noemen "Verkoper" of "wij")

E-mail: info@nedeto.be

Tel: +420 727 903 604

2. KLACHTEN EN RETOUREN

Adres voor klachten of retourzendingen:

Lucia Kováčová Expandeco - Packeta - 906 706 15 Nieuwe Weerd 22 3650 Dilsen - Stokkem België BE

3. WAT IS DE REIKWIJDTE VAN DE GELDIGHEID EN TOEPASSELIJKHEID VAN DE ALGEMENE VOORWAARDEN?

3.1. Rechtskeuze. Deze Algemene Verkoopvoorwaarden (hierna te noemen "AV") van de Verkoper regelen, in overeenstemming met artikel 1751, lid 1 van Wet nr. 89/2012 Coll., het Burgerlijk Wetboek (hierna te noemen "Burgerlijk Wetboek"), de wederzijdse rechten en verplichtingen van de partijen die ontstaan in verband met of op basis van een koopovereenkomst (hierna te noemen "Koopovereenkomst") gesloten tussen ons en consumenten of ondernemers (hierna te noemen "Klant" of "u") via onze online winkel op www.nedeto.be.

3.2. Internationaal element. Als er sprake is van een internationaal element, komen we overeen dat de rechtsverhouding tussen ons wordt beheerst door het recht van Tsjechië, in het bijzonder het Burgerlijk Wetboek. Echter, door het maken van deze rechtskeuze in overeenstemming met artikel 3 van Verordening (EG) nr. 593/2008 van het Europees Parlement en de Raad van 17 juni 2008 inzake het recht dat van toepassing is op verbintenissen uit overeenkomst ("Rome I"), wordt de klant niet beroofd van de bescherming die wordt geboden door de bepalingen van het recht van het land van zijn gewone verblijfplaats in overeenstemming met artikel 6, lid 2 van Rome I.

3.3. E-shop. De online shop wordt door ons beheerd op de website nedeto.be (hierna de "e-shop" genoemd).

3.4. Wie wordt als consument beschouwd. Elke natuurlijke persoon die, buiten het kader van zijn/haar bedrijfsactiviteit of buiten het kader van zijn/haar onafhankelijke uitoefening van zijn/haar beroep, een koopovereenkomst met ons sluit of op een andere wettelijke manier zaken doet met de Verkoper (hierna te noemen "consument") wordt beschouwd als een consument.

3.5. Wie wordt als ondernemer beschouwd? Een ondernemer is iedere natuurlijke persoon of rechtspersoon (bijv. een vennootschap, coöperatie, instelling) die zelfstandig voor eigen rekening en verantwoordelijkheid op basis van een handelsvergunning of anderszins een winstgevende activiteit uitoefent met de bedoeling deze activiteit regelmatig met winstoogmerk uit te oefenen (hierna te noemen "ondernemersactiviteit"). Deze persoon sluit een koopovereenkomst met de Verkoper of heeft anderszins rechtsgeldig te maken met de Verkoper in het kader van zijn/haar bedrijfsactiviteit (hierna te noemen de "ondernemer"). Wij hanteren het principe dat de bepalingen van deze AV die van toepassing zijn op ondernemers van toepassing zijn op de klant die zijn/haar BTW-nummer en, indien van toepassing, fiscaal identificatienummer opgeeft.

3.6. Bekendheid met en aanvaarding van de AV. Door het indienen van uw bestelling via de knop "Bestelling voltooien" bevestigt u dat u de AV hebt gelezen, inclusief de bekendmakingen aan klanten voorafgaand aan het aangaan van een koopovereenkomst onder deze AV en dat u uitdrukkelijk instemt met deze AV in hun geldige en effectieve versie op het moment van deze bevestiging.

4. WAT MOETEN WE ALLE KLANTEN WETTELIJK VERTELLEN VOORDAT WE EEN CONTRACT AANGAAN?

4.1. Vergunningen en controlerende instanties van de Verkoper. De Verkoper is bevoegd om goederen te verkopen op basis van een handelsvergunning. De handelscontrole wordt uitgevoerd binnen het kader van haar bevoegdheid door de bevoegde handelsautoriteit. De Commission Nationale de l'Informatique et des Libertés houdt toezicht op de bescherming van persoonsgegevens. Consumentenbescherming staat onder toezicht van de Direction générale de la concurrence, de la consommation et de la répression des fraudes.

4.2. Illustratieve aard van de foto's van de goederen. Alle foto's en afbeeldingen van goederen op de e-shop dienen uitsluitend ter illustratie.

4.3. Goederen, prijs, kosten. De goederen die door ons worden aangeboden op de e-shop en een beschrijving van hun belangrijkste kenmerken is beschikbaar voor de respectieve goederen. De prijzen van de goederen zijn inclusief btw en wettelijke heffingen. Het bedrag van de verzendkosten en de prijs voor speciale verpakking zijn niet inbegrepen. Wij brengen geen extra kosten in rekening voor telecommunicatie (als u ons bijvoorbeeld belt op ons telefoonnummer, betaalt u alleen uw normale telefoontarief).

4.4. Betalings- en transportopties. De specifieke voorwaarden van betaalmethoden en verzendopties worden meer gedetailleerd beschreven tijdens de bestelling zelf en ook in secties en 10. van deze AV. Wij leveren de goederen aan u via de vervoerder die u kiest uit de door ons aangeboden opties of u kunt kiezen voor persoonlijke afhaling uit de aangeboden opties.

4.5. Bindende bestelling. Door het indienen van een bestelling door het indrukken van de knop om de bestelling te voltooien in onze online shop, creëert de klant een bindende bestelling, die de klant verplicht te betalen. De klant heeft de mogelijkheid om zijn bestelling te controleren en te corrigeren of te wijzigen voordat hij de bestelling indient, zoals meer gedetailleerd beschreven in artikel 7 van deze AV.

4.6. Rechten van de klant op grond van gebrekkige prestaties. De rechten van de klant uit hoofde van gebrekkige nakoming of garantie en de voorwaarden voor de uitoefening ervan worden beschreven in artikel 12 van deze AV of in onze klachtenprocedure.

5. WAT MOETEN WE CONSUMENTEN VERTELLEN VOORDAT ZE EEN KOOPCONTRACT AANGAAN?

5.1. Recht op herroeping van de koopovereenkomst. De consumentklant heeft het recht om de koopovereenkomst zonder opgave van redenen (tenzij anders vermeld) binnen 120 dagen, die uiterlijk ingaat, te herroepen:

5.1.1. voor een koopovereenkomst, vanaf de datum van ontvangst van de goederen; of
5.1.2. in geval van een koopovereenkomst met levering in gedeelten, vanaf de datum van aanvaarding van de laatste levering van goederen; of
5.1.3. in het geval van een verkoopovereenkomst onder voorbehoud van regelmatige herhaalde levering van goederen, vanaf de datum van aanvaarding van de eerste levering van goederen;

de consument heeft het recht om de koopovereenkomst te herroepen, zelfs voor de tijd die is vermeld in artikel 5.1.1. tot 5.1.3., door ons op de hoogte te stellen van zijn voornemen om de koopovereenkomst te herroepen door het herroepingsformulier in te vullen en op te sturen (idealiter samen met de geretourneerde goederen) of door het te sturen naar ons e-mailadres info@nedeto.be.

5.2. Wanneer het niet mogelijk is om het koopcontract te herroepen. De klant heeft niet het recht om zich terug te trekken uit de volgende contracten:

5.2.1. de levering van goederen die zijn aangepast of gemaakt op verzoek van de klant of voor de persoon van de klant;

5.2.2. voor de levering van goederen, waarvan de prijs afhankelijk is van schommelingen op de financiële markten waarop wij geen invloed hebben en die zich kunnen voordoen tijdens de herroepingsperiode;

5.2.3. bij de levering van bederfelijke goederen en goederen die na levering onomkeerbaar vermengd zijn met andere goederen;

5.2.4. de levering van goederen in een verzegelde verpakking die de klant uit de verpakking heeft gehaald en om hygiënische redenen niet kan retourneren, wat ook geldt voor geluids- of video-opnamen en computerprogramma's als de klant de oorspronkelijke verpakking heeft beschadigd;

5.2.5. op transport, op een specifieke datum of gedurende een specifieke tijd;

5.2.6. over de levering van digitale inhoud, tenzij deze werd geleverd op een tastbare drager en werd geleverd met uw voorafgaande uitdrukkelijke toestemming voor het verstrijken van de herroepingstermijn.

5.3. Verplichting van de consument bij herroeping van de koopovereenkomst. Als de consument de koopovereenkomst herroept, is hij verplicht om ons de goederen die hij heeft aangeschaft op basis van de koopovereenkomst waarvan hij de koopovereenkomst heeft herroepen binnen 14 dagen na het moment van herroeping van de koopovereenkomst terug te sturen. De klant is verplicht de goederen compleet, dat wil zeggen inclusief alle meegeleverde accessoires, alle documentatie, schoon, onbeschadigd, ongewassen en indien mogelijk inclusief de originele verpakking, terug te sturen of te retourneren in de staat en waarde waarin hij ze heeft ontvangen. Houd er rekening mee dat als u de labels en etiketten van de goederen afknipt, de waarde van de goederen kan worden verminderd.

5.4. Retourneren. Je kunt de goederen opsturen naar Lucia Kováčová Expandeco – Packeta –  906 706 15 Nieuwe Weerd 22 3650 Dilsen - Stokkem, België.

5.5. Waardevermindering van goederen. In het geval van herroeping van de koopovereenkomst, bent u aansprakelijk voor de waardevermindering van de geretourneerde goederen of de geretourneerde goederen die is ontstaan als gevolg van het hanteren van de goederen op een andere manier dan noodzakelijk is om vertrouwd te raken met de aard en de kenmerken van de goederen. Als beschadigde of onvolledige goederen aan ons worden geretourneerd, zullen we onze schadeclaim verrekenen met de aankoopprijs die je terugvordert. We zullen altijd het specifieke geval beoordelen om de omvang van de schade of verslechtering van de goederen vast te stellen en de bijbehorende verminderde waarde te bepalen. We informeren je over deze stappen via het opgegeven e-mailadres of per telefoon.

5.6. Terugbetaling van de aankoopprijs. In het geval van herroeping van het koopcontract binnen de herroepingstermijn, zijn wij verplicht om de klant al het geld terug te betalen, inclusief de kosten voor het verzenden van de goederen in het bedrag dat overeenkomt met het goedkoopste type verzending dat door ons wordt aangeboden, op de bankrekening die door u is opgegeven, uiterlijk 14 dagen na herroeping van het koopcontract. Houd er rekening mee dat we alleen het recht hebben om je geld terug te betalen wanneer we de geretourneerde goederen van je terug ontvangen.

5.7. Klachten. We bieden buitengerechtelijke afhandeling van klachten van klanten via e-mail info@nedeto.be.

5.8. Buitengerechtelijke geschillenbeslechting. Voor de buitengerechtelijke beslechting van geschillen tussen klanten die voortvloeien uit de koopovereenkomst, kunt u contact opnemen met de Consumentenombudsdienst (Onpartijdige Bemiddeling Bij Consumentengeschillen), gevestigd aan de Koning Albert II-laan 8 Bus 1 - 1000 Brussel (https://consumentenombudsdienst.be/nl). Het online geschillenbeslechtingsplatform op http://ec.europa.eu/consumers/odr kan worden gebruikt voor het oplossen van geschillen tussen de verkoper en de klant die voortvloeien uit de koopovereenkomst.

5.9. Europees Centrum voor de Consument België, met maatschappelijke zetel Hollandstraat 13 -1060 Brussel, internetadres: https://www.eccbelgium.be/, is het contactpunt in het kader van Verordening (EU) nr. 524/2013 van het Europees Parlement en de Raad van 21 mei 2013 betreffende onlinebeslechting van consumentengeschillen en tot wijziging van Verordening (EG) nr. 2006/2004 en Richtlijn 2009/22/EG (Verordening betreffende onlinebeslechting van consumentengeschillen).

5.10. Valse of onvolledige beoordelingen. We behouden ons het recht voor om klantbeoordelingen niet te publiceren als deze onwaar zijn, ongepast taalgebruik bevatten of geen betrekking hebben op de gekochte goederen.

5.11. Schade veroorzaakt door onjuiste of onvolledige informatie. Wij wijzen elke aansprakelijkheid af voor schade veroorzaakt door onjuiste of onvolledige informatie of advies, in het bijzonder in gevallen waarin het bereiken van een bepaald resultaat afhankelijk is van de handelingen van de geadresseerde of andere personen, of van oncontroleerbare feiten of toeval.

5.12.Geleerde lessen met betrekking tot digitale inhoud. Consumenten worden erop gewezen dat als we digitale inhoud verkopen, we geen updates leveren voor de gekochte digitale inhoud.

6. GEBRUIKERSACCOUNT EN ANDERE VEREISTEN VOOR ORDERACCEPTATIE

6.1. Registratie. Op basis van de registratie van de klant met een e-mail en een geselecteerd veilig wachtwoord, gemaakt op de e-shop, krijgt de klant toegang tot zijn gebruikersinterface. De gebruiker bevestigt dat hij/zij akkoord gaat met deze algemene voorwaarden en het beleid voor de verwerking van persoonlijke gegevens heeft gelezen.

6.2. Functies gebruikersaccount. Vanuit de gebruikersinterface ("Mijn Account") kan de Klant goederen bestellen, de geschiedenis en details van zijn bestellingen bijhouden, geldige kortingsbonnen bijhouden, creditnota's registreren en de status van bestellingen bijhouden, etc. ("Gebruikersaccount").

6.3. Verplichting om juiste en correcte informatie te verstrekken. Bij het registreren op de e-shop en bij het bestellen van goederen is de klant verplicht om correcte en waarheidsgetrouwe informatie te verstrekken. De klant is verplicht om de informatie in de gebruikersaccount bij te werken wanneer deze verandert. De informatie die de klant verstrekt in het gebruikersaccount en bij het bestellen van goederen wordt door de verkoper als correct beschouwd.

6.4. Beveiliging gebruikersaccount. De klant is verplicht om de toegang tot de gebruikersaccount te beveiligen met een gebruikersnaam en een sterk wachtwoord. De klant dient de vertrouwelijkheid van de informatie die nodig is voor toegang tot zijn gebruikersaccount te bewaren. De klant heeft niet het recht om derden gebruik te laten maken van het gebruikersaccount.

6.5. Mogelijkheid om een gebruikersaccount te annuleren als het niet in gebruik is. We kunnen een gebruikersaccount annuleren, in het bijzonder als de klant zijn/haar gebruikersaccount langer dan 1 jaar niet gebruikt of als de klant zijn/haar verplichtingen onder de koopovereenkomst zoals gewijzigd door deze AV niet nakomt.

6.6. Vereist onderhoud. De Klant erkent dat het Gebruikersaccount mogelijk niet continu beschikbaar is, in het bijzonder met betrekking tot noodzakelijk onderhoud.

7. BESTELLING EN AFSLUITING VAN HET KOOPCONTRACT

7.1. Een bestelling aanmaken. Door de goederen in het winkelwagentje te plaatsen, de wijze van transport en betaling voor de geselecteerde goederen te selecteren en de contact- en factuurgegevens in te vullen, maakt de klant zijn bestelling aan op de e-shop.

7.2. Producteigenschappen. De klant is verplicht zich vertrouwd te maken met de kenmerken, het type en het aanbevolen gebruik van de goederen voordat hij/zij de bestelling afrondt. Door een bestelling te plaatsen, bevestigt de klant dat hij/zij deze informatie heeft gelezen en begrepen.

7.3. Bestelling controleren. Voordat de klant de bestelling afrondt, kan hij de gegevens die hij in de bestelling heeft ingevoerd, controleren en wijzigen.

7.4. Bestelproces. Om goederen te bestellen, vult de klant het bestelformulier op de e-shop in (legt de goederen "in het mandje", kiest de betalingswijze van de aankoopprijs van de goederen, geeft het leveringsadres en andere noodzakelijke contactgegevens op, kiest de gewenste leveringswijze van de bestelde goederen en verkrijgt informatie over de leveringskosten of de gekozen verpakking van de goederen). Dit is een bindende bestelling van goederen die bindend is voor betaling (hierna "bestelling" genoemd). Door het verzenden van de bestelling bevestigt de klant dat hij/zij akkoord gaat met deze Algemene Voorwaarden en kennis heeft genomen van ons beleid voor de verwerking van persoonsgegevens.

7.5. De waarheidsgetrouwheid van de gegevens die in de bestelling zijn ingevuld. De bij de bestelling verstrekte gegevens worden door de Verkoper als juist beschouwd. Als tijdens de verwerking van de bestelling blijkt dat er kennelijk onjuiste of onvolledige gegevens zijn gebruikt, kunnen wij de bestelling weigeren, waarvan u per e-mail op de hoogte wordt gesteld. De klant kan aansprakelijk worden gesteld voor schade die is veroorzaakt door het verstrekken van opzettelijk onjuiste of onjuiste informatie.

7.6. Aanvullende orderbevestiging. De Verkoper heeft het recht om, afhankelijk van de aard van de bestelling (hoeveelheid goederen, hoogte van de aankoopprijs, geschatte verzendkosten), de Klant om aanvullende orderbevestiging te vragen (bijvoorbeeld schriftelijk of telefonisch) en heeft ook het recht om de Klant te vragen de juistheid van de maatselectie voor de goederen te specificeren.

7.7. Wanneer wordt de koopovereenkomst gesloten? De koopovereenkomst komt tot stand op het moment dat je op de knop drukt om de bestelling af te ronden.

7.8. Bevestiging van de bestelling door de verkoper. De klant die de bestelling afrondt, ontvangt van ons een automatische bevestiging van de levering van de bestelling op zijn e-mailadres.

7.9. Verplichtingen van de Verkoper. Door het sluiten van het koopcontract verplichten wij ons de gekochte goederen aan u te overhandigen en u in staat te stellen het eigendom van de goederen te verwerven.

7.10. Verplichtingen van de koper. Door het aangaan van de koopovereenkomst verplicht u zich de goederen te accepteren en ons de prijs van de goederen te betalen.

7.11. Een kopie van de AV en het herroepingsformulier. De klant ontvangt samen met de goederen een kopie van het afgesloten koopcontract, d.w.z. de actuele versie van deze AV. De consumentklant ontvangt ook een formulier voor herroeping van het koopcontract binnen de wettelijke termijn.

7.12. Communicatiemiddelen op afstand. De klant stemt in met het gebruik van communicatiemiddelen op afstand bij het sluiten van het koopcontract. De kosten die de klant maakt voor het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand in verband met het sluiten van de koopovereenkomst (kosten voor internetverbinding, kosten voor telefoongesprekken) zijn voor rekening van de klant en zullen niet afwijken van het basistarief.

8. PRIJS VAN DE GOEDEREN EN WIJZE VAN BETALING

8.1. Prijs. Alle prijzen zijn in Euro (EUR) en inclusief BTW.

8.2. Betalingsmethode. U kunt ons de prijs van de goederen en eventuele kosten in verband met de levering van de goederen volgens de koopovereenkomst betalen:

    1. Paypal
    2. Klarna 

De klant kiest de betalingsmethode voor de goederen tijdens het bestelproces.

8.3Aanbetaling van de prijs van de goederen. Wij kunnen van de klant een aanbetaling of een andere soortgelijke betaling verlangen.

8.4. Verpakkings- en verzendkosten. Je kunt op de e-shop ook informatie vinden over de kosten van verpakking en levering van goederen. De hoogte van de kosten in verband met de verpakking en levering van de goederen hangt voornamelijk af van de gekozen vervoerder en de plaats waar de goederen worden geleverd.

8.5. Prijs voor levering van goederen. Samen met de aankoopprijs is de klant ook verplicht om eventuele kosten in verband met de verpakking en levering van de goederen en eventuele toeslagen voor de gekozen betaalmethode aan ons te betalen. Tenzij uitdrukkelijk anders vermeld, omvat de koopprijs ook de kosten in verband met de levering van de goederen. Vóór de bindende afronding van de bestelling wordt de klant geïnformeerd over de definitieve prijs inclusief de kosten voor verpakking en verzending.

8.6. Kortingen op de prijs van goederen. Eventuele kortingen op de prijs van goederen die door ons aan klanten worden verstrekt, kunnen niet met elkaar worden gecombineerd.

8.7. Onrealistische prijs van de goederen. Als een onrealistische prijs wordt weergegeven, bijvoorbeeld op EUR 0 (in woorden: nul euro) of een zeer onverkoopbare prijs wordt weergegeven, waarbij een onverkoopbare prijs wordt beschouwd als een prijs die onder onze inkoopprijs ligt, behouden wij ons het recht voor om dit artikel uit de bestelling te verwijderen (geheel of gedeeltelijk terugtrekken uit de koopovereenkomst). De klant wordt hiervan op de hoogte gesteld op het e-mailadres van de klant.

8.8. Vorm van de factuur. We gaan ermee akkoord dat facturen elektronisch worden verzonden naar het e-mailadres van de klant dat bij de bestelling is opgegeven.

9. EIGENDOMSVOORBEHOUD

9.1. Volledige betaling van de aankoopprijs. Wij behouden ons het eigendom van de goederen voor onze klanten voor tot de volledige betaling van de aankoopprijs volgens het betreffende koopcontract.

9.2. Voorbehoud voor zakelijke klanten. Voor zakelijke klanten behouden wij ons het eigendom van de goederen voor totdat alle schulden aan u zijn voldaan. De klant moet zorgvuldig omgaan met de goederen onder eigendomsvoorbehoud en deze op eigen kosten voldoende verzekeren voor de waarde van nieuwe goederen in geval van schade.

10. DE LEVERING VAN DE GOEDEREN, SCHADE VEROORZAAKT AAN DE VERKOPER EN EVENTUELE SCHADE VEROORZAAKT TIJDENS HET TRANSPORT VAN DE GOEDEREN

10.1. Verzending, persoonlijk afhalen. Naar keuze van de klant worden de goederen naar de klant verzonden via de vervoerder die de klant tijdens de bestelling heeft gekozen uit de door ons aangeboden opties of door persoonlijke afhaling uit de door ons aangeboden opties.

10.2. Levertijd. Als wordt aangegeven dat de goederen op voorraad zijn, verzenden we de goederen over het algemeen met een levertijd van 5 werkdagen vanaf de ontvangst van de bestelling, terwijl we ons ertoe verbinden de goederen binnen maximaal dertig (30) dagen vanaf het sluiten van de koopovereenkomst te leveren. De klant kan de levertijd vinden in het gedeelte "Verzending en betaling". Soms kan het gebeuren dat goederen met de vermelding "op voorraad" in korte tijd uitverkocht zijn. Mocht de situatie zich voordoen dat de goederen uitgeput zijn en wij niet in staat zijn om de door jou bestelde goederen binnen de aangegeven tijd te leveren, dan nemen wij contact met je op om individueel af te spreken wat de volgende stap is. Ondanks de aangegeven levertijd proberen we de bestelling altijd zo snel mogelijk voor te bereiden en bij de klant af te leveren.

10.3. Wijze van transport, persoonlijk afhalen. De klant heeft de keuze om de goederen naar een willekeurig adres te laten verzenden via onze gecontracteerde vervoerder tegen de verzendkosten die tijdens het bestelproces worden vermeld.

10.4. Ontvangst van goederen. Wanneer goederen door ons naar de klant worden vervoerd, worden de goederen aan de klant overhandigd op het punt van overhandiging (meestal de eerste deur/poort op het door de klant aangewezen afleverpunt). Het is op het moment van ontvangst van de goederen door de klant dat het risico van schade en onopzettelijke verslechtering van de gekochte goederen overgaat op de klant. Als de klant de goederen van de vervoerder heeft overgenomen, gaat het risico van onopzettelijke schade en onopzettelijke verslechtering van de gekochte goederen over op de klant op het moment dat hij over de goederen mag beschikken, maar niet voor de aangegeven levertijd. In geval van persoonlijke afhaling van de goederen door de klant, worden de goederen geacht geleverd te zijn op het moment van ontvangst door de klant of een andere persoon aangeduid door de klant.

10.5. Kosten van speciale vervoerswijze. In het geval dat de wijze van transport is overeengekomen op speciaal verzoek van de klant, draagt de klant het risico en de eventuele extra kosten in verband met deze wijze van transport.

10.6. Herlevering en bijbehorende kosten. Indien het, om redenen aan de zijde van de afnemer, noodzakelijk is de goederen herhaaldelijk of op een andere wijze dan in de order vermeld te leveren, is de afnemer gehouden de kosten verbonden aan de herhaalde levering van de goederen, dan wel de kosten verbonden aan een andere wijze van levering, te voldoen. Indien de koper de bij aflevering geleverde goederen eenmaal niet afneemt, is de verkoper gerechtigd om op verzoek van de koper vergoeding van de kosten van herhaalde levering te vorderen.

10.7. Schade die de verkoper kan oplopen door het niet in ontvangst nemen van de goederen. Als de klantconsument de goederen niet in ontvangst neemt op het moment dat ze door de vervoerder worden afgeleverd, de goederen vervolgens naar de verkoper worden teruggestuurd en de klantconsument tegelijkertijd de koopovereenkomst niet binnen 14 dagen na de mislukte levering van de goederen herroept, heeft de verkoper het recht om van de klant de kosten te eisen die de vervoerder in rekening heeft gebracht voor het terugsturen van de goederen naar de verkoper. Deze kosten vormen schade voor de verkoper die is veroorzaakt door de schending van de wettelijke verplichtingen van de klant in de zin van artikel 2913(1) van het Burgerlijk Wetboek. De verkoper heeft ook het recht om een opslagvergoeding van EUR 8 (acht euro) in rekening te brengen en de verkoper heeft het recht om zich terug te trekken uit het koopcontract.

10.8. Het niet in ontvangst nemen van goederen met betrekking tot de ondernemer. Als de klant-consument de goederen niet in ontvangst neemt op het moment dat ze door de vervoerder worden afgeleverd, de goederen vervolgens naar de verkoper worden teruggestuurd en de klant-consument tegelijkertijd de koopovereenkomst niet binnen 14 dagen na de mislukte levering van de goederen herroept, heeft de verkoper het recht om van de klant de kosten te vorderen die de vervoerder in rekening heeft gebracht voor het terugsturen van de goederen naar de verkoper. Deze kosten vormen schade voor de verkoper die is veroorzaakt door de schending van de wettelijke verplichtingen van de klant in de zin van artikel 2913(1) van het Burgerlijk Wetboek. De verkoper heeft ook het recht om een opslagvergoeding van EUR 8 (acht euro) in rekening te brengen en de verkoper heeft het recht om zich terug te trekken uit het koopcontract.

10.9. Mogelijkheid tot verrekening van vorderingen. Wij hebben het recht om de vordering tot betaling van de opslagkosten van de goederen en de vordering tot schadevergoeding wegens schending van de wettelijke verplichtingen van de klant op grond van dit deel van de AV eenzijdig te verrekenen met de vordering van de klant tot terugbetaling van de koopprijs in overeenstemming met § 2913 van het Burgerlijk Wetboek.

10.10. Verplichtingen van de klant bij ontvangst van de goederen. De klant is verplicht om de goederen bij ontvangst te inspecteren en zich te vergewissen van hun eigenschappen (in het bijzonder of de klant de juiste soort goederen heeft ontvangen, of de goederen de overeengekomen kwaliteit hebben, of de goederen in hun verpakking alles bevatten wat volgens de instructies zou moeten bevatten). In het geval van zichtbare schade aan de zending door de vervoerder, is de klant verplicht deze zending in het geheel niet van de vervoerder te accepteren. Wij zijn niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door de vervoerder of vertraging in de levering van de goederen, ongeacht de reden voor de vertraging.

10.11. Rechten uit gebreken. De rechten van klanten bij het uitoefenen van het recht op gebreken worden geregeld door onze Klachtenprocedure en de relevante bepalingen van het Tsjechisch recht, in het bijzonder het Burgerlijk Wetboek.

11. TERUGTREKKING UIT HET KOOPCONTRACT

11.11. Het recht van de consument om binnen 120 dagen na ontvangst van de goederen af te zien van de koopovereenkomst. Het recht van de consument om de koopovereenkomst te ontbinden is geregeld in artikel 5 van deze AV.

11.12. Alleen consumenten hebben het recht op herroeping. Zakelijke klanten hebben het recht om het koopcontract te herroepen zoals toegestaan door de relevante wetgeving. De zakelijke klant heeft niet het recht om zonder opgaaf van redenen binnen 120 dagen na levering van de goederen van het koopcontract af te zien, dit recht komt alleen de consument toe. Voor zover de klant-ondernemer de goederen aan ons retourneert en het recht op gebreken volgens het Burgerlijk Wetboek niet wordt uitgeoefend, hebben wij het recht om de opslagkosten van de goederen in rekening te brengen in overeenstemming met clausules 7 en 10.8 van deze AV en zullen wij de klant-ondernemer ook uitnodigen om de goederen terug te nemen.

11.13. Procedure bij uitverkochte voorraad. We hebben het recht om ons terug te trekken uit het koopcontract omdat de goederen uitverkocht zijn of omdat de bestelde goederen niet beschikbaar zijn. Verder kunnen we ons met name terugtrekken uit het koopcontract als de klant de koopprijs niet correct en op tijd heeft betaald of weigert de goederen in ontvangst te nemen.

11.14. Onbetaalde aankoopprijs. Als de klant de koopprijs niet correct en op tijd heeft betaald, kunnen wij ons terugtrekken uit het koopcontract.

11.15. Een geschenk. Als een geschenk samen met de goederen aan de klant wordt gegeven, wordt het geschenkcontract tussen ons en de klant afgesloten met de voorwaarde dat als de klant of wij ons terugtrekken uit het koopcontract, het geschenkcontract met betrekking tot dit geschenk komt te vervallen en de klant verplicht is om het geschenk samen met de goederen aan ons terug te geven.

12. RECHTEN UIT GEBREKKIGE NAKOMING

12.12. Verwijzing naar het Burgerlijk Wetboek. De rechten en plichten van de contractpartijen met betrekking tot rechten die voortvloeien uit gebrekkige nakoming worden beheerst door de relevante algemeen bindende wettelijke bepalingen (in het bijzonder artikelen 1914 tot 1925, 2099 tot 2117 en 2161 tot 2174 van het Burgerlijk Wetboek).

12.13. Verwijzing naar de Klachtenregeling. Verdere rechten en plichten van partijen met betrekking tot onze aansprakelijkheid voor gebreken aan de goederen zijn geregeld in onze Klachtenregeling.

13. GEGEVENSBESCHERMING

13.1. Beleid voor de verwerking van persoonlijke gegevens. De bescherming van de persoonlijke gegevens van onze klanten is erg belangrijk voor ons. De regels voor het omgaan met persoonlijke gegevens en de regels voor het versturen van commerciële berichten zijn vastgelegd in ons beleid voor het verwerken van persoonlijke gegevens.

13.2. Commerciële berichten. We sturen commerciële berichten naar klanten die gerelateerde goederen of diensten aanbieden naar het e-mailadres van de klant (commerciële berichten van klanten). Het e-mailadres is een persoonsgegeven en wordt verwerkt in overeenstemming met Verordening 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) met als doel het versturen van commerciële berichten op basis van ons legitieme belang om onze soortgelijke producten en diensten te promoten. De klant kan zich te allen tijde afmelden voor het ontvangen van commerciële communicatie.

13.3. Cookies. We gebruiken zogenaamde cookies die op het eindapparaat kunnen worden opgeslagen (met toestemming of om onze legitieme belangen te beschermen). De klant kan zijn voorkeuren rechtstreeks op onze website instellen, waar hij meer informatie over het gebruik van cookies kan vinden.

14. HOGER VERMOGEN

14.1. Wat is overmacht. In deze AV is overmacht elke van de wil van de Verkoper onafhankelijke gebeurtenis waardoor de Verkoper zijn verplichtingen niet kan nakomen en die niet kon worden voorzien of waarvan de gevolgen niet konden worden afgewend of overwonnen. Overmacht omvat, maar is niet beperkt tot, natuurrampen, brand, explosie, overstroming, aardbeving, terroristische aanslag, oorlog, staking of andere gebeurtenissen (met inbegrip van situaties veroorzaakt door de verspreiding van de ziekte COVID-19) buiten de controle van de partijen.

14.2. Uitsluiting van aansprakelijkheid van de verkoper. Tijdens de periode van overmacht is de Verkoper niet aansprakelijk voor de niet-nakoming van zijn verplichtingen uit hoofde van het Koopcontract en bijgevolg deze AV.

15. SLOTBEPALINGEN, INCLUSIEF TOEPASSELIJK RECHT EN JURISDICTIE

15.1. Welk recht is van toepassing op onze juridische relatie? De rechtsverhouding tussen ons wordt beheerst door het recht van Tsjechië, in het bijzonder het Burgerlijk Wetboek. Dit geldt ook als er sprake is van een internationaal element. We zijn ons er echter van bewust dat de consument door deze keuze niet de bescherming kan worden ontnomen die wordt geboden door de wet van het land waar hij/zij zijn/haar gewone verblijfplaats heeft.

15.2. Verplichting om consumentenrechten te respecteren. In het geval van een onbedoelde tegenstrijdigheid tussen de bepalingen van deze AV en wettelijke bepalingen ter bescherming van consumenten, prevaleren deze bepalingen en verbindt de Verkoper zich ertoe deze na te leven.

15.3. Ongeldige of onwerkzame bepalingen van de AV. Indien een bepaling van de AV ongeldig of onwerkzaam is of wordt, zal de ongeldige bepaling worden vervangen door een bepaling waarvan de betekenis de ongeldige bepaling zo dicht mogelijk benadert. De ongeldigheid of onwerkzaamheid van een bepaling heeft geen invloed op de geldigheid van de overige bepalingen.

15.4. Uitsluiting van het Verdrag van Wenen. De partijen komen overeen om de toepassing van het Verdrag der Verenigde Naties inzake internationale koopovereenkomsten betreffende roerende zaken (Verdrag der Verenigde Naties inzake internationale koopovereenkomsten betreffende roerende zaken, of het Verdrag van Wenen) uitdrukkelijk uit te sluiten, in overeenstemming met artikel 6 van dat Verdrag.

15.5. Geschillen en jurisdictie. De Partijen komen verder overeen dat de rechtbanken van de Tsjechische Republiek voor het district Praag altijd plaatselijk en inhoudelijk bevoegd zijn om geschillen te beslechten die voortvloeien uit de Koopovereenkomst wanneer er sprake is van een internationaal element. Dit doet geen afbreuk aan de rechten van consumenten onder speciale wetgeving. De contractuele taal is het Frans.

15.6. Archivering van de koopovereenkomst. De Koopovereenkomst zoals gewijzigd door de AV wordt door ons in elektronische vorm gearchiveerd en is niet toegankelijk voor derden.

15.7. Het herroepingsformulier maakt integraal deel uit van deze AV.

15.8. Als we onderhandelen over andere voorwaarden van het koopcontract. De bepalingen van de AV maken integraal deel uit van het koopcontract. Van de AV afwijkende bepalingen kunnen in het koopcontract worden overeengekomen. De afwijkende bepalingen in het koopcontract hebben voorrang op de bepalingen van de AV.

15.9. Noodzakelijke aanvaarding van de AV voor het afsluiten van het koopcontract. De acceptatie van deze AV is vrijwillig, maar is noodzakelijk voor het aanmaken van een gebruikersaccount of bestelling door de klant.

15.10. Geldigheid van de AV. Deze AV zijn geldig vanaf 1.6. 2024 en annuleren de geldigheid van de vorige voorwaarden.

15.11. tel: +420 727 903 604

 


120 dagen voor vervanging

en gratis retourzendingen

98 % van de klanten

beveelt een winkel aan

Meer dan 400 000 stuks

lingerie tegen geweldige prijzen